O MNIE
Katarzyna Gacek-Duda
Flecistka, multiinstrumentalistka, podróżniczka, vlogerka,
autorka miniatur etno oraz utworów na flet poprzeczny i wybrane flety etniczne.
Autorka projektów: Królestwo Beskidu, Kasia Gacek Duda i Dariush Rasouli Euroasian oraz Fletowe Kultury Świata czy Polifonia Flecistyki Etnicznej.
Badaczka i pasjonatka fletów świata a w szczególności tych karpackich.
Autorka bezprecedensowych ornamentów etnicznych na flet poprzeczny w oparciu o szatę dźwiękową wybranych fletów etnicznych . Koncertuje w Polsce i na świecie. Prowadzi działalność pedagogiczną. Obecnie pracuje nad swoją kolejną autorską płytą Euroasian
Doktorantka Akademii Muzycznej w Krakowie
Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach. Studia podyplomowe odbyła na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w mistrzowskiej klasie fletu pod kierunkiem prof. Jadwigi Kotnowskiej (2012 r.). W ramach stypendium Erasmus -Socrates odbyła roczne studia w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu w klasie Wolfganga Schulza. Doskonaliła warsztat pod kierunkiem m.in. prof. Giseli Mashayekhi-Beer i prof. Roberta Wolf‘a (Wienner Symfoniker), brała też udział w kursach mistrzowskich Aurele Nicolet jak Janosa Balinta, Petera Lukasa Grafa
W jej portfolio czytamy o koncertach w Polsce, Europie Azji i Afryce Południowej, w tym również polska trasa koncertowa: „Strauss Gala” ze śpiewakami wiedeńskimi z Towarzystwa „Kulturverein Passion Artist”, a także trasa koncertowa Betlejem w Polsce 2018 oraz 2019 gdzie dzieliła scenę wraz ze znanymi artystami polskiej estrady. Jako muzyk orkiestrowy koncertowała pod batutą znakomitych dyrygentów takich jak Krzysztof Penderecki, Uros Lajovic.
Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów z kategorii muzyki klasycznej i etnicznej,
w tym m.in.: nagrody Programu 2 Polskiego Radia „Złote Gęśle” podczas festiwalu „Nowa Tradycja",
I miejsce na Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych oraz dodatkowa nagroda Programu 2 Polskiego Radia,
III miejsce na Międzynarodowym Festiwalu „Mikołajki Folkowe” z zespołem Królestwo Beskidu.
„Królestwo Beskidu” to jej zespół z którym koncertuje w Polsce i Europie, np. na zaproszenie Konsulatu Generalnego w koncercie „Kolędy Europy” w kościele Świętego Antoniego w Stambule, koncertach noworocznych w Persenbeugu, Wiedniu i Katowicach na zaproszenie Polskiej Misji Katolickiej w Austrii czy zaproszenie konsula Radosława Wawrzyniaka ( Pekin) gdzie odbył jedyny i niepowtarzalny koncert kolędowy zespołu Królestwo Beskidu w sali lustrzanej Ambasady Polskiej w Pekinie. Jest producentką debiutanckiej płyty zespołu „Hala” (2017r).
Prowadzi działalność edukacyjną –
W 2019 roku została nominowana w plebiscycie Osobowość Roku 2018 przez kapitułę Gazety Krakowskiej i Dziennika Zachodniego za „cudowny przekaz muzyki ludowej i propagowanie fletów całego świata”.
Angażuje się w popularyzację muzyki beskidzkiej z zakresu gry na instrumentach pasterskich: fletach
i piszczałkach. Jej największą pasją są flety, góry i muzyka etniczna.
***
Nic nie dzieje się z przypadku gdyż jako kilkuletnia dziewczynka próbowałam grać na piszczałkach, które wystrugał dla mnie miejscowy rzeźbiarz z Lalik ( moja miejscowość rodzinna). Wychowałam się na halach i moim muzycznym kompanem od zawsze były góry – Beskidy, wiatr, szumy potoków i trele ptaków. Można powiedzieć, że cała moja droga fletowa nie była przypadkiem. Moja rodzina od strony ojca i matki była „muzyczna”. Wiele miłości do kultury rodzinnej przekazali mi dziadkowie oraz mama, która w końcu postanowiła zapisać mnie do szkoły muzycznej w Żywcu w wieku 13 lat na flet poprzeczny. Gdy jeszcze byłam pod sercem matki, mój tato podarował mojej mamie malowany na szkle mały obraz, który przedstawiał pastuszka z krawędziowym fletem wśród lasu i kwiatów. Tato wręczył obraz mojej mamie i powiedział, że to będzie nasze dziecko...